مسجدولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد

مسجدولی عصر(عج) محمدآباد ابوزیدآباد

ای پیامبر بگو پروردگار من به اجرای عدالت امر کرده و اینکه روی به مساجد کنید و خدای را در کمال اخلاص بخوانید .
"سوره اعراف آیه 29"
------
سلام و درود خداوند بر شما خوانندگان عزیز هدف از ایجاد این وبلاگ ترویج فرهنگ صحیح اسلامی است این وبلاگ برای نشان دادن زحمات شبانه روزی اعضای کانون فرهنگی هنری مسجدولی عصر محمدآباد ابوزیداباد است که در راستای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی تلاش میکنند طراحی شده است.
*******
ایمیل:sajjad91422@gmail.com
شماره تماس:09138891422

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

یکی از مطالبی که کم و بیش مورد سؤال واقع می شود این است که چرا ما حضرت بقیة الله، امام زمان (ع) را در مقام دعا و ندبه با کنیه «اباصالح می خوانیم؟» آیا ایشان فرزندی به نام صالح دارند که او را اباصالح می خوانیم و یا علت و سبب دیگری دارد که ما نمی دانیم؟

معنای لغوی اب
کلمه اب در لغت عرب به معنای پدر آمده است . بدین جهت برخی از مردم تصور می کنند که عبارت اباصالح در حالت ترکیبی باید به معنای پدر صالح باشد تا معنی و مفهوم جمله صحیح گردد .
برای رفع این شبهه برخی از مؤمنین هم در مقام جواب برآمده و چنین اظهار داشته اند که: چون امام زمان (ع) با تشکیل زندگی خانوادگی، فرزندی به نام صالح دارند، بدین جهت او را با کنیه 1اباصالح می خوانیم .
لکن به نظر می رسد که اینگونه جوابها از حقیقت حال و واقعیت آنچه هست پرده برنمی دارد، چون راهی برای درک چگونگی زندگانی امام زمان (ع) و پی بردن به این موضوع که آیا آن حضرت به طور یقین فرزندی به نام صالح و غیره دارند یا نه، وجود ندارد; زیرا آنچه که از منابع معتبر به دست آمده این است که کیفیت زندگانی و همچنین مسکن و ماوای آن حضرت، همانند خودشان، برای ما مستور و پنهان است و بر همین اساس می گوییم که جواب یاد شده توجیه مطلوب و دلپسندی به نظر نمی آید .

برای مشاهده ی کامل متن به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

جهت دانلود فایل pdfروی عکس کلیک کنید

کی از راه های خداشناسی در آموزه های اسلامی، مسأله تفکر است. در اسلام اندیشیدن در عظمت خداوند، تفکر در نشانه ها و نعمت های الهی، تأمل کردن در احوال نفس خود، تفکر در تاریخ گذشتگان و... نه تنها یک عبادت به شمار می رود، بلکه به عنوان روح عبادت ها و برترین عبادت ها مطرح است. امام علی علیه السلام دراین باره می فرمایند: « تفکر درباره خداوند متعال، عبادت است.»
شاید یکی از علل ارزش فراوان تفکر، دشواری بسیار آن باشد. اگر چه تفکر، مؤثرترین راه برای معرفت است، اما مشکل ترین راه هم می باشد.
تفکر نیاز به علم، تمرکز و قوت نفس دارد و انسانی که پیوسته با حوادث و اسباب و شئون مختلف سروکار دارد، کمتر می تواند جدای از این ها به ماورای این اسباب پی برد و درباره آنها اندیشه کند. به عبارت دیگر توجه به جهان طبیعت و سروکار داشتن با جلوه های گوناگون این عالم، انسان را از توجه و تدبّر در ملکوت آن باز می دارد. در حالی که خواسته و روش تربیتی اسلام، توجه و تدبّر در ملکوت آسمانها و زمین است؛ آنجا که در قرآن کریم آمده است: «آیا در ملکوت آسمانها و زمین اندیشه نمی کنند؟» بحرانی که امروزه بشر به آن دچار است، می توان بحران تفکر دانست. انسانِ امروز با پیروی از تمدن غرب، خود را در اسباب و ابزار و تکنیک، غرق نموده است، به گونه ای که در زندگیِ شهروندِ این تمدن، جایی برای تفکر باقی نمانده است. در شریعت اسلامی تمام برنامه ریزی و دستورها و عبادتها به سوی پرورشِ انسانی ارزشمند و کامل و همه بعدی نشانه رفته اند. یکی از این برنامه ها، اعتکاف است. انسان معتکف، فارغ از دشواری ها و درگیری های اجتماع و حتی اهل و عیال، در خلوتی امن و ساکت، فرصت بسیار خوبی در اختیار دارد تا درباره ملکوت عالم بیاندیشد و به اسراری در پس پرده این عالم پی ببرد.

کار یکی از هنرمندان که درحال تکمیل کردن کار خود برای مسابفه هنری نیمه شعبان است